Știm că timpul tău e prețios, așa că nu te vom deranja cu știri care nu sunt știri.
Abonează-te la notificările Stirescu.ro și vei primi o selecție riguroasă a celor mai importante știri ale zilei.
Nu, multumesc Accept
Acasa Sfaturi utile Uită de stres! 10 activități ușoare care te scapă de stările de nervozitate și de griji

Uită de stres! 10 activități ușoare care te scapă de stările de nervozitate și de griji

Un articol de: Adela Iacob - 01 Apr 2020, 10:44

Stresul este inevitabil în societatea modernă, însă modul în care reacționezi îți poate afecta atât starea de sănătatea, cât și latura amoțională.

Îți propunem 10 activități care te vor elibera de strarea de nervozitate și te vor transnforma într-o persoană mai liniștită și mai blândă.

Ia o gumă de mestecat! 

Cercetările au descoperit că guma de mestecat ajuta la reducerea stresului și a anxietății. Mișcarea ritmică a mestecării contribuie la creșterea fluxului sanguin către creier. O altă teorie sugerează că gustul și mirosul gumei sunt cele care provoacă reacția de relaxare. Data viitoare când nu te mai poți controla, ia o gumă! Ieftin, eficient, oriunde.

Înconjoară-te de lavandă! 

Vă întrebați cum să diminuați stresul la locul de muncă? Pune niște lavandă pe birou! Anumite mirosuri induc starea de relaxare, iar lavanda se eflă în capul listei. Uleiul esențial de lanvandă poate trata și migrenele.

Pune muzică!

Muzica vă poate ajuta să vă mențineți calmul în cazul în care urmează să desfășurați o activitate stresantă. Cercetătorii au descoperit niveluri mai scăzute de cortisol (un hormon de stres) la persoanele care făceau obiectul unui studiu, atunci când au ascultat muzică de cor, decât atunci când au ascultat doar sunetul valurilor. 

Respiră adânc! 

Exercițiile de respirație reprezintă una dintre cele mai vechi metode de relaxare. Concentrarea asupra respiratiei distrage atentia de la griji si stres.Începeți exercițiul prin a respirați adânc pe nas și a expira încet pe gură. Lăsați pieptul și abdomenul să se extindă și să umple cu aer. Respirați încet, atâta timp cât inhalați, repetând în minte o frază sau un cuvânt care vă face să calmeză. Rezulatate extraordinare  pot fi atinse cu minim 10 minute de respirat.

Încurajează-te singur! 

Cu toții avem un monolog care se desfășoară în mințile noastre. Puțină compasiune și câteva gânduri bune pentru propria persoană vă poate ajuta să rămâneți calm și să găsiți soluții eficiente unor probleme.  Când vă confruntați cu o problemă, imaginați-vă cum ați putea vorbi cu un prieten care se confrunta cu ceva similar. 

Ține un jurnal!

Scrierea stărilor și emoțiilor cu care vă confrunțați vă poate ajuta să gestionați anxietatea și să reduceți stresul. Puteți face acest lucru într-un fișier de pe computerul sau chiar într-o aplicație de pe telefon. Fiți sincer cu propriile sentimentele pentru a vă liniști din punct de vedere emoțional.

Vorbiți cu un prieten! 

Compania unui prieten este benefică. Înconjurați-vă de persoane dragi atunci când vă simțiți stresați. Căutați compania altora care se confruntă cu provocări similare și care pot empatiza cu adevărat vă va ajuta să vă simțiți mai puțin singuri.

Faceți mișcare! 

Activitatea fizică poate îmbunătăți dispoziția și vă face să uitați de grijile de zi cu zi. Fie că exersați la sală sau faceți plimbări lungi, orice activitate fizică reduce stresul și anxietatea.

Petreceți timp în natură! 

Timpul petrecut  afara este un antidot  pentru stres. Studiile arată că câteva minute petrecute afară, chiar și aproape de casă, poate schimba dispoziția și poate îmbunătății condiția fizică.